11.2.09

Mitt hemliga smultronställe

Älskade Villa Berglunda. Detta fantastiska hus har jag haft möjligheten att besöka. Det var som att komma till sagornas värld, en härlig dekadent värld, där träden i trädgården sågs som en ypperlig plats att hänga upp kristallkronorna i. Ett fantastiskt växthus, en otrolig trädgård, ett fantastiskt lusthus. Underbar inredning där endast fantasin satt gränserna. När jag var där en sommardag hade Maria arrangerat ett beduin liknande tält med soffor och mattor på marken där man kunde sitta och sippa på något kallt.
Villa Berglunda ägs idag av Maria och Peter som tidigare ägde inredningsbutiken House för er som minns. Men nu ska detta paradis säljas, & jag som hade fantiserat om att ha min STORA fest i detta hus…Huset ligger i Ulriksdals slottsträdgård med helt underbara omgivningar & som pricken över i-et härrörs uttrycket punschveranda från detta hus då det på 1800-talet ägdes av vinhandlaren Johan Daniel Grönstedt…Lyckans ost som får flytta in dit, & jag kan ju bara hålla tummarna på att den nya ägaren kommer att gå i Marias fotspår & fortsätta arrangera ljuvliga fester (så att min dröm kan få leva vidare)…







Bilderna är lånade från Villa Berglunda & Wrede

1 kommentar:

  1. Kul att du gillade Villa Berglunda. Vi har nu tagit över Garpenbergs Herrgård i södra dalarna ca. 1,5 tim. från Stockholm. Det skall vi göra ännu vackrare, ur härligt att jobba med då det är ett gammalt slott. Här sattsar vi på slotts bröllop med övernattning.
    Maria www.Garpenbergsherrgard.se

    SvaraRadera