11.11.08

Lauritz

Var inne en sväng på nyöppnade Mio på Sveavägen idag. Som med alla stora möbelkedjor är det kanske inte hit man först vänder sig när inspirationen börjar sina, men det är absolut ett bra komplement när man är ute på inhandlar rundor. Här kan man hitta billigare alternativ till dyra föregångare samt andra prisvärda inredningsprylar. Men uttrycket less is more passar onekligen bra & en inställning man bör ha när man trampar in på ett sådant varuhus om man inte har målsättningen att ha samma saker som grannen förstås :) Men i denna 4000 kvm stora affären hittade jag en kudde som skulle kunna komma att passa i min ommålade korgfåtölj som jag köpte för ingenting på blocket för en tid sedan. Min inspirationskälla när jag målade om den bruna ganska nergångna fåtöljen var denna "mini" soffa som jag hittade på Lauritz för en tid sedan. Visst är den helt underbar!

bild, Lauritz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar