8.4.10

åttondeapril

Jag har funderat lite på det där med skilda inredningsstilar generationer emellan. Ibland känns det som att det finns oskrivna regler gällande vad som anses snyggt beroende på viket årtionde man är född i. De gamla hedliga rysch pysch gardinerna som idag aldrig åker upp i ett modernt hem, har sin givna plats i ett annat. Kulörerna svart och vitt anses inte som färger i generationen äldre, och ett ombonat hem uppnår man inte om man inte har blommor i fönstren enligt 20-talisterna. Men tro mig om jag blev motbevisad när jag slog upp Sköna hems senaste nummer och läste reportaget Sparsmakat slott. Äntligen någon som motbevisar mina fördomar – tack!

Bilder lånade från Sköna hem. Hemmet tillhör Xenia, tidigare fotograf, men numera konstnär

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar