9.12.09

Svart som natten

Jag funderar stark på att svartbetsa vår fiskbensparkett, men är lite rädd att det svarta golvet ska ta bort rymden/luftigheten. Därför letar jag hela tiden efter inspirationsbilder som övertygar mig om att detta kommer bli strålande snyggt. Bilderna nedan visar en lgh i Sthlm som såldes för en tid sedan. Jag tycker att har man mycket vitt hemma blir det en fin kontrast med det mörka eller svarta, annars finns det risk för att bli lite tamt enligt mig. Nu får jag fundera vidare...
www.skeppsholmen.se

2 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt med svart golv, tycker absolut att du ska köra på det. Trevlig kväll! Elin

    SvaraRadera
  2. Jag har brun/svart vaxat min fiskbensparket. Det ger otrolig rymd och ser inte ett dugg "smutsigt" ut som vissa svarta golv kan göra. Jag älskar det rent ut sagt!

    God jul!

    Malin

    SvaraRadera